دانلود تأثیر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه تهران تحت pdf
دانلود تأثیر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه تهران تحت pdf دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تأثیر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه تهران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تأثیر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه تهران تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود تأثیر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه تهران تحت pdf :
سال انتشار : 1395
نام کنفرانس یا همایش : چهارمین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی
تعداد صفحات : 17
چکیده مقاله:
هدف پژوهش، آگاهی از اثر هوش معنوی و مؤلفههای آن بر اخلاق حرفه ای کتابداران کتابخانههای دانشگاه دانشگاه تهران و شناسایی وضعیت هر کدام از متغیرهای مذکور انجام شده است.دادههای حاصل از پاسخهای 122 کتابدار شاغل در دانشگاه تهران به دو پرسشنامه هوش معنوی ناصری و اخلاق حرفه ای کادوزیر از طریق نسخه 16 بسته نرمافزاری اس.پی.اس.اس. مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهشنشان میدهد که وضعیت کلی هوش معنوی کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران معنا دار نبوده است. و رابطه مولفه های هوش معنوی به صورت تک تک با اخلاق حرفه ای سنجیده می شود . همبستگی میان دو مولفه هوش معنوی با اخلاق حرفه ای معنادار است ، اما زمانی که تاثیر این مولفه ها بر هم وارد معادله می شود . رگرسیون آماری معنادار نیست . در بررسی جامعه پژوهش این نتیجه گرفته شد که مولفه های هوش معنوی به پیش بینی اخلاق حرفه ای نیستند . به این معنا که با بهبود سطح مولفه های هوش معنوی نمی توان انتظار داشت که سطح اخلاق کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران نیز افزایش یابد . همچنین مولفه های هوش معنوی قابلیت پیش بینی اخلاق حرفه ای کتابداران را خواهد داشت . ورگرسیون چند گانه هیچکدام از مولفه های هوش معنوی با اخلاق حرفه ای کتابدارا معنادار نیست . از این رو ، مدل ارائه شده معنادار نبوده و مولفه های هوش معنوی توانایی پیش بینی اخلاق حرفه ای کتابداران را ندارد . احتمالاً فضای کتابخانه، حرفه کتابداری، محصولاتی که کتابداران با آنها سروکار دارند، و مراجعهکنندگان و کاربران کتابخانههای موردبررسی عوامل مهمی بودهاند که به بهبود سطح هوش معنوی، و اخلاق حرفه ای کتابداران کمک کردهاند. اگرچه، سرفصل-های آموزشی حوزه کتابداری و اطلاعرسانی هم در نتیجههای بدست آمده از سطح متغیرهای مورد بررسی بیتأثیر نبوده است. طراحی و ارائه برنامههایی برای بالا بردن سطح متغیرهای مذکور میتواند باعث بهبود وضعیت این متغیرهای سازمانی در کتابخانههای مورد بررسی شود.
دانلود این فایل
- ۹۵/۱۲/۳۰