دانلود مقاله DYNAMICS OPTIMIZATION OF RACK AND PINION STEERING LINKAGE USING MULTIBODY DYNAMICS APP

دانلود مقاله DYNAMICS OPTIMIZATION OF RACK AND PINION STEERING LINKAGE USING MULTIBODY DYNAMICS APPROACH تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله DYNAMICS OPTIMIZATION OF RACK AND PINION STEERING LINKAGE USING MULTIBODY DYNAMICS APPROACH تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله DYNAMICS OPTIMIZATION OF RACK AND PINION STEERING LINKAGE USING MULTIBODY DYNAMICS APPROACH تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله DYNAMICS OPTIMIZATION OF RACK AND PINION STEERING LINKAGE USING MULTIBODY DYNAMICS APPROACH تحت pdf :
سال انتشار: 1386
محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک
تعداد صفحات: 8
چکیده:
In this work, a dynamic model of rack and pinion steering (RPS) linkage is used for optimization of the linkage from both kinematic and dynamic points of view. Previous works in this area has been mainly concerned with only kinematic optimization. The dynamic modeling here is carried out using the concept of Decoupled Natural Orthogonal Complement (DeNOC) matrices for closed-chain systems. With the intension toecrease the actuation power required to steer the automobile, the dynamics algorithm is applied to the RPS linkage in order to minimize the actuating force on rack and reaction forces in joints. The reduction in forces will effectively increase the part lives of the RPS system. The optimization problem is formulated in such a manner that it reduces the design parameters by one, improving the computational efficiency. The optimizationzesults obtained here show that kinematic errors can be reduced considerably simultaneously accounting for dynamic considerations.

- ۹۵/۱۱/۲۷