کانون مقالات امام جعفر صادق (ع)

بایگانی

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله راهنمای تدوین مقاله کامل کنفرانس بین المللی روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا پدیدار شناسی و روح مکان تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله راهنمای تدوین مقاله کامل کنفرانس بین المللی روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا پدیدار شناسی و روح مکان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله راهنمای تدوین مقاله کامل کنفرانس بین المللی روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا پدیدار شناسی و روح مکان تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله راهنمای تدوین مقاله کامل کنفرانس بین المللی روشهای پیشرفته طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا پدیدار شناسی و روح مکان تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس بین المللی روشهای نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا
تعداد صفحات: 6
چکیده:
فضای معماری و فضای شهری معاصر غالبا تحت تاثیر نگرشهای مبتنی بر اصالت خرد راسیونالیسم 1 و اثباتی پوزیتیویسم 2عینیت یافته است. تصور بشر به منزله فاعل شناسا سوژه وجهان به منزله موضوع شناسایی )ابژه(، قرار دادن ابژه در مقابل سوژه و خرد در مقابل اسطوره، تحقیر گذشته، تنزل یافتن ارزشها، استانداردگرایی، ساده گرایی، اصالت دادن به خرد، عملکرد گرایی افراطی، بزرگی و سرعت به منزله کلید واژه های شهر ماشین، همگی تبلور رویکردهای یاد شده هستند و معماری و شهرسازی مدرن نیز بر پایه ی این اصول سر برآورده است. آنچه حاصل آمده،)بخصوص در غرب( غیر مکانها و فضاهایی تهی هستند، فضاهایی که گرچه به مدد بالاترین امکانات علمی و تکنولوژی موجودیت یافته، گویی هنوز در انتظار نفسی مسیحایی اند که در آنها بدمد. فضاهایی که برای عبور است ، نه مکث، برای سفر است، نه حضور، و برای جدایی، نه الفت و آشنایی. این رویکرد انسان را از تماس دست اول و ملموس اشیا و واقعیت ها محروم نموده و او را در دنیای انتزاعی و غیر واقعی و ساختگی به دام انداخته است. بحران معنی در فضاهای معماری و شهری و کاستی های رویکرد کمی در نیل به حس مکان و الفت با مکان از دلایل بازگشت به رویکرد کیفی و پدیدار شناسی بوده است. این اندیشه، نحوه نگرش فیلسوف ، معمارانی چون کریستیان نوبرگ شولتس 3به مقوله معماری و شهرسازی، آن را از بنیان متحول نموده است. بزرگترین هدف پدیدار شناسی بازگشت به ماهیت اشیا است که به معنی شناختی به دور از مفاهیم تجریدی و انتزاعی و روبرو شدن با واقعیت پدیده ها، باصادقانه ترین و خالصانه ترین صورت ممکن است. از آنجا که هدف اصلی این بحث، بررسی راهکارهای کاربردی و استفاده عملی از رویکرد پدیدار شناسی در حوزه تخصصی معماری و شهرسازی است، ضمن بررسی ادبیات و پیشینه ی موضوع در جهان، با شناسایی متدولوژی پدیدار شناسی مکان، ویژگیهایی چون عرصه درونی، عرصه بیرونی، مرز، محصوریت، قلمرو، مرکزیت و ; به منزله مهمترین عناصر فضایی مکان و از جنبه تاثیری که در فضای وجودی انسان می گذارند، می توان به علل بی خانمانی و بی مکانی انسان معاصر پی برد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی