کانون مقالات امام جعفر صادق (ع)

بایگانی

دانلود تحقیق طراحی بسته بندی تحت pdf

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۲ ب.ظ

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق طراحی بسته بندی تحت pdf دارای 145 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق طراحی بسته بندی تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود تحقیق طراحی بسته بندی تحت pdf

مقدمه  
بخش نظری پروژه:  
1- شناسایی مسئله  
بررسی تحقیقات مشابه احتمالی (مکاتبات و مراجعه حضوری)  
نتیجه مصاحبه  
نتیجه پرسشنامه  
تأثیر تبلیغاتی:  
بررسی بازار و مقدار نیاز:  
2- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»  
1-2 تاریخچه محصول و بررسی 12 پارمتر اصلی طرح.  
تاریخچه‌ آلفارومئو  
سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی  
زیبا بر روی جاده: (RL)  
مدل «Surveyor» (1872 تا 1965)  
«شور و شوق»  
مانیاتی 1750:  
نخستین Quadrifoglio :  
«مدل HP 24»  
-پرنس سیام:  
شور و شوق:  
«مدل 1750 C6»  
«مدل C 1500»:  
ماشین ویژه ماسبقات جیولتیا:  
آلفارومئو ماشین مورد نظر خانمها:  
آلفامانیا:  
«مدل 2500 C 6»  
آخرین ماشین پیش از جنگ و نخستین ماشین پس از جنگ:  
مدل 158 (آلفاتا):  
شور و شوق:  
آلفارومئو بعنوان یک سمبل موفقیت:  
لوگو (آرم)  
«پیکر تراشی با باد»  
یک افسانه  
مدل  2600  
سبک آراسته و عالی  
مدل 1750  
اتومبیلی با نامی فرخنده  
اتومبیلی متوسط جدید  
مدل Giulietta جدید  
جیولیا  
اشتیاق و جنون آلفا:  
مدل جیولتیا اسپرنیت 1600:  
آرمی از 1972 تاکنون  
هویت آلفارومئو  
یک آرم «فضایی»  
اتومبیل ورزشی زیبا و مجلل برای آینده  
«اتومبیل متوسط N با سبک آلفارومئو»  
افسانه دوباره زاده می شود.  
کارکرد استثنایی و قابلیت اعتماد کامل  
Passion  
اولین اتاق متوسط با دیفرانسیل جلو  
آرم تجاری جدید، سبک برنده  
مهارت فنی و سبکی در آستانه هزاره سوم  
مهمترین مدل خودرو مسابقاتی جدید  
مؤفقیتهای آلفا 147  
آلفارومئو در 90 سالگی  
اجلاسیه 2001  
افسانه GTA دوباره زنده می شود.  
Sports wogon سبک آلفارومئو  
اتاقک کوچک برای آینده  
ساختار و سبک یکسان با دو در اضافی  
« یک اتومبیل ورزشی محض دوباره حیات یافته و پرورش داده شد.»  
بررسی دوازده بارقه اصلی:  
بررسی ساختار فرمی محصولات:  
بررسی گشتالت عطر فراری:  
بررسی ساختمان گشتالت:  
B : بررسی عناصر گشتالت:  
بررسی گشتالت عطر JAGVAR (زنانه)  
بررسی ساختمان گشتالت:  
B: بررسی عناصر گشتالت:  
بررسی گشتالت عطر JAGVAR مردانه  
بررسی ساختمان گشتالت:  
B : عناصر گشتالت:  
بررسی گشتالت عطر LAMborghini مردانه  
A : بررسی ساختمان گشتالت:  
B: عناصر گشتالت:  
کاربرد استنیک:  
ادکلن فراری:  
کاربرد سمبلیک  
کاربرد استیتیک:  
ادکلن جگوار:  
کاربرد سمبلیک:  
کاربرد استنیک  
ادکلن لامبورگینی:  
کاربرد سمبلیک:  
تعریف جامع و مفید از استفاده گر محصول:  
1-3: مشخص نمودن هویت و موقعیت استفادگر:  
2-3- نیازهای فرهنگی  
3-3- نیاز روانی فرد:  
3-4- نیازهای جسمانی فرد:  
آسیبهای فیزیکی :  
بررسی آسیبهای احتمالی: (دست و سر)  
بررسی وجود شرایط عملکردی خطرناک (حین کار و یا هنگام استراحت محصول):  
هنگام استراحت  
آسیبهای روانی:  
بررسی ترکیببات عملکردی متناقض و یا هماهنگ:  
2-1-2-4-3- امنیت  
شرایط استاتیکی:  
میزان ایستایی در صورت عدم عملکرد:  
تعداد وضعیت بحرانی نسبت به روند استفاده:  
3-1-2-4-3- بهداشت  
مسائل بهداشتی در قبال انسان  
شناسایی وجود ساختارهای غیر مهم:  
تعرق بخش های در تماس انسان و کالا  
مسائل بهداشتی در قبال محیط:  
ایجاد آلودگی پس از استفاده:  
4- آنالیز ساختار فنی (عملکرد فنی)  
4-4 بررسی مراحل مونتاژ محصول:  
5-4 مقاومت مصالح با توجه به فرم:  
5- آنالیز روابط محیطی:  
فاکتورها و عوامل حاکم بر محیط:  
- محل عرضه م‍حصول:  
نوع محیط مصرف و بررسی آن.  
میزان هماهنگی در محیط- انسان- محصول:  
تأثیرات محیط بر محصول:  
تأثیرات محصول بر محیط:  
آنالیز روابط اقتصادی  
بررسی عوامل حاکم بازار و اقتصاد:  
مطالعه بازار و عوامل حاکم آن:  
رقبای موجود در بازار:  
طراحی. تولید بازاریابی عرضه، تبلیغ، فروش و مصرف محصول  
تبلیغ و فروش و مصرف محصول:  
تبلیغات:  
میزان سرمایه گذاری برای تولید محصول:  
لیست بایدها:  
تاریخچه:  
ویژگیهای یک بسته خوب  
اصولی که باید در بسته بندی رعایت گردد.  
وظایف طراح بسته بندی  
ارگونومی یا رابطه بسته با انسان  
انبار کردن (فرم بسته در هنگام انبار کردن کالا)  
بسته بندی با ارزش اضافه  
مواد بسته بندی:  
استندهای تبلیغاتی  
بخاطر سپاری اشکال  
اشکال و معانی:  
تأثیر رنگ  
نقش رنگ در بسته بندی  
فرهنگ زمان، مکان و سن افراد، در انتخاب رنگ  
ارتباط رنگ و جنس محصول  
رابطه ظاهر و حالت فرآورده با رنگ  
کشش بصری رنگها  
کنتراست رنگها (تضاد)  
رابطه رنگ و فرم  
رابطه رنگ و وزن  
عواملی که اثرات مثبت رنگها را در اذهان بجای می گذارد:  
عوامل زیر در تشخیص یک بسته در محل فروش مؤثر می باشد:  
اثرات رنگ در روی شکل جعبه  
ارتباط رنگ و مزه  
رابطه رنگ و بو  
بازسازی انواع بسته بندیها:  
1- بسته بندی های فلزی  
2- بسته بندی های شیشه ای  

تأثیر تبلیغاتی

تولید این محصول باعث گسترش brand آلفارومئو خواهد شد و با توجه به ماهیت ذاتی این محصول و حضور آن در شاخه پرطرفدار fashion می تواند تبلیغات مناسبی برای محصولات اصلی این کمپانی باشد و مارک آلفارومئو را سازنده‌ محصولاتی مطابق مدروز معرفی کند و یک مکمل مناسب باری دیگر محصولات این کمپانی باشد

بررسی بازار و مقدار نیاز

بازار عطر و ادکلن، یک بازار پرسود جهانی می باشد و نسبت سود به سرمایه گذاری در آن مقدار قابل توجهی است و با توجه به خطور سایه خودروسازان در این بخش از بازار، لذا می توان نتیجه گیری کرد که این بازار گنجایش کافی برای حضور یک خودرساز دیگر با  پشتوانه تاریخی کافی و شهرت مناسب را خواهد داشت

2- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»

1-2 تاریخچه محصول و بررسی 12 پارمتر اصلی طرح

تاریخچه‌ آلفارومئو

داستان آلفارومئو از فرانسه آغاز می شود. تولید کننده اتومبیل Alexandre Darracg در حومه میلان یک کارخانه ساخت و قطعات مورد نیاز اتومبیلهای تک سیلندر و دو سیلندر خود را از فرانسه تأمین می کرد. موفقیت او به اندازهای که انظارش را داشت نبود و در سال 1959 کارخانه را به یک گروه ایتالیایی به نام Anonia Lombarda Fabbrica ( با نام اختصاری A.L.F.A ) فروخت

در سال 1915 گروه ALFA با گروه Romeo متعلق به Nicola Romeo ادغام شد. و Nicola Romeo یک عاشق مسابقات و یک مهندس نابغه بود که محصولات کارخانه را تا حد یک  حریف مقتدر جهانی ارتقاء دارد

مدلهایی از کارخانه که شمع های آن از کنار و از بالا بودند راه را برای عرضه مدلها 6 و 8 سیلندر هموار کردند که طراحی آنها توسط Jano , Merosi انجام گرفته بودند. اولین پیروزی آلفا در مسابقات در سال 1920 بدست آمد و سپس در سال 1924 فاتح گراندپرسی فرانسه شد

در طی سالها آلفارومئو همواره به عنوان یک کمپانی نوآور در زمینه‌ مکانیک و همچنین طرحی استایل اتومبیل از موفقیتی جهانی برخودار گشته است

سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی

ماشینهای تولیدی در معرض فروش عمومی قرار گرفتند و مردم نیز اطلاع اندکی در این مورد داشند اما با این حال مشتاق مسابقات سرعت از «motor car» بودند. ماجرای ورزشی این ماشین از سال 1911 آغاز می شود، یعنی هنگامی که فرانشی نی و رونزونی سوار بر دو مدل /24 HP در نشیمن نمایش «تارگافلوریو» شرکت نمودند. تجربه در ابتدای امر زیاد راضی کننده نبود، اما این ماشین بوضوح توانست اشتیاق نسبتاً خوبی را ایجاد نماید

سال تولید: 1923 تا

موتور: /4 سیلندر خطی، و با موتوری از جنس چدن. ظرفیت موتور: 1944 سی سی،‌ بازده نیرو: bhp40 در 3000 دور در دقیقه، حداکثر سرعت:/95 کیلومتر بر ساعت

RL ارزانتر : این مدل که در نمایش ‍«Paris Motor» در سال 1923 به نمایش درآمد، دارای چهار سیلندر بوده و بسیاری از قطعات آنرا می توان در موتور دو لیتری RL مشاهده نمود. اما با قیمت بسیار قابل قبول تری به بازار عرضه گردید. این مدل در سه نوع موجود می باشد، نرمال، اسپرت، و یکدست بطور کلی /50 مدل از ماشین تولید می شوند. نوع RM اولین مدل ورزشی خود را در سومین نمایشگاه «Coppa delle ALP» در سال 1923 برای اولین بار به نمایش گذارد، که در جایگاه چهارم خودروهای دو لیتری، قرار گرفت آن هم پس از آنکه در مسابقه، سرعت تقریباً سه هزار کیلومتر را در سه مرحله طی نمود

 سال تولید: 1924 تا

موتور: /8 سیلندر خطی، /4 بلوک از فولاد صفحه ای

حجم موتور:‌ 1987 سی سی – بازده نیرو: 140 bhp (قدرت مفید موتور) در 5500 دور در دقیقه:‌ حداکثر سرعت 225 کیلومتر برساعت. مدل 2p  نخستین ماشینی است که از سوی ویتوریو ژانویه سال 1924 طراحی گردیدند نخستین مدل آلفارومئو با هشت سیلندر و موتور سوپر شارژ /2 کاربراتور که پس از کمپرسور قرار می گیرد به شمار می رود. این مدل که در کارگاههای پورتلو آماده سازی گردید، توانست در مسابقات سرعت /200 مایلی و در پیچ Cremona به سال 1924 برنده بلامنازع پیست سرعت با متوسط سرعت بیش از 158 کیلومتر بر ساعت شده و مسابقه آزمایش سرعت را بطور متوسط تا /195 کیلومتر بر ساعت کامل نماید. شرکت این مدل در مسابقات بین المللی گراند پریکس سال 1924 و 1925 موجب نخستین قهرمانی جهانی گردید که توانست طرح حلقه‌ تاج گل را برای نشانه ماشین به ارمغان آورد. این نوع که یکی از بهترین ماشینهای گراند پریکس در دهه ‌بیست به شمار می رفت، توانست آجر بنیادی را برای تولید همان آلفارومئو به ارمغان آورد. از میان شش مدل ساخته شده در آن سالها تنها دو مدل باقی مانده و می توان این دو نوع را در موزه آلفارومئو یافت نمود و این در حال است که مدل سال 1930 در موزه اتومبیل تورین دیده می شود

 سال تولید: 1922 تا

موتور: /6 سیلندر خطی، بلوک موتور از جنس چدن؛

حجم موتور: از 2916 تا 3620 سی سی؛ بازده نیرو: /56 bhp در /3200 دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: /110 تا /130 کیلو متر بر ساعت

زیبا بر روی جاده: (RL)

این مدل که از سوی مروسی در سال 1921 طراحی گردید، دارای موتوی /6 سیلندر با متوازنگر وسوپاپ بالا و همچنین ترمز های جلوئی بود که می توانست ایجاد لرزش در هنگام ترمز گرفتن را حذف نماید. مدل پورتلو که به شکل اسپرت و معمولی ساخته شد، از سوی تولید کننده در رقابتها نیز بکار رفت، بویژه برای اهداف تبلیغاتی وارد رقابتهای ملی شده و توانست با تولید مدل ویژه خود در پیتهای مدور جاده ای، مسابقات تپه ای و با مسافت طولانی شرکت نماید. نتیجه آنکه مدل را می توانست موفقیتهای فراوانی را یکی پس از دیگری کسب نموده و موفقیت تجاری محصولات آلفارومئو تضمین نماید. یکی از مدلهای ویژه آلفارومئو که برای شرکت در مسابقه سرعت «Tagflotoio» به سال 1923 و 1924 طراحی گردید، توانست به متوسط سرعت بیش از /175 کیلومتر بر ساعت در خلال /10 کیلومتر دست یابد. مدلهای 2640 که در انواع متعددی ساخته شدند توانستند در سرتاسر جهان سفارش قبول نمایند

مدل «Surveyor» (1872 تا 1965)

طراحی شده از 1910 تا 1924؛ مدلهای طراحی شده: HP24 : 60/40HP؛ G.P.(1914) –20/15 HP(1915)-30/20HP

جوزپه مروسی که در سال 1872 در پباخنرا بدنیا آمد، وظیفه سنگین تولید ماشینهای پورتلو را در بازاری که هنوز بسیار دور از دست رس بود برعهده رفت. البته او انتخاب مناسبی برای این شغل بود: طرحهای وی منجر به  تولید ماشینهای مؤثری گردید که توانست لذت رانندگی را به همراه آورد، که این امر در رقابتهای جاده ای و باز بدست آمد. در سال 1923 طراح این مدل نوع 1P را پدید آورد، ماشینی با ظرفیت دو سرنشین که برای اولین بار در مسابقات گرندپریکس مونزا به نمایش درآمد اما به سبب تصادف مرگبار آن در طی مسابقه نیوستی جاده خویش را بر سر آن گذاشت و بدین سان تولید این نوع در بدو امر دچار توقف شد. ماشینهای جاده ای به مرز فروش خود ( مدلهای RL و RM) سخت بهتری داشتند

«شور و شوق»

نشان تجاری سال 1925 تا 1946: تاج حلقه گل که در نقش برجسته ای فلزی کنده کاری شده، تداعی کننده ‌پیروزی حماسی آن است؛ یعنی پیروزی مدل 2p در اولین مسابقات قهرمانی رانندگی جهان(1924). قطر این نشان از 65 میلیمتر به 5 mm افزایش یافت. در سال 1945 اندازه آن بدون تغییر باقی ماند

مانیاتی

پت باردن مسئول باشگاه دارندگان ماشین آلفارومئو در آمریکا ورود مدل 1750 در سال 1961 به آمریکا را چنین توصیف می کند: «صدای موتور ماشین آلفارومئو درست مثل راپسودی می ماند. اما همه چیز این ماشین در آدم هیجان ایجاد می کند و هر زمان که موتور ماشین را روشن می کنم، حس می کنم که تمام مشکلات روزانه ام بخار شده و از میان رفته و همه چیز برایم بصورت جدید زندگی را مجدداً از سر گرفته است. پیتر هال در تاریخ آلفارومئو چنین می نویسد: ماشینها درست مثل زنان زیبا و مهیج اند و درست مثل زنان دور از خطا هم نیستند. اما در مورد مدل آلفا 1750 نوعی استثناء وجود دارد

سه تفنگدار: قالب تیم آلفارومئو شکل گرفته است. آسکاری،‌ کامپای و سیوکی که بعدها «سه تفنگدار» لقب گرفتند

نخستین Quadrifoglio

تارگافلوریون 1923: ماشین سیوکی برای نخستین بار نشانه برگ شبدر سبز را در میان مثلثی با زمینه سفید به نمایش گذارد، نشانه ای که بعدها تبدیل به نشان اختصاصی مجله Auto car چنین شرح می دهد که تنها «طبیعت سخت» نوع آلفای مذبور توانست در تعداد چهار بار پیاپی مسیر سخت مسابقات 1500 را با مسافت /180 کیلومتری اش طی کند


«مدل HP 24»

سال تولید: 1910 تا

موتور: /4 سیلندر خطی – بلوک موتور از جنس چدن

حجم موتور: 4084 سی سی؛ بازده نیرو: php در 2200 دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: 100 تا 115 کیلومتر بر ساعت

مدل HP 24 که برای نخستین بار از سوی جوزپه مروسی طراحی گردید دارای /300 مدل می باشد که ویژگیهائی نظر سریع و قابل اطمینان بودن را دارا بوده و در نوع خود اولین مدل آلفای دارای موفقیت تجاری به شمار می روند. مدل مذبور به سبب قدرت استارت موتور و ساختار دقیق قطعات ماشین بسرعت از سوی عاشقان ماشینهای ورزشی با اقبال روبرو شد. ویژگیهای ماشین یاد شده برای زمان خود پیشرفته به شمار می رود که می توان از آن میان به بلوک واحد موتور و فصل واحد جعبه دنده آن اشاره نمود

مدل HP24 برای نخستین بار سفر کوتاهی را در ششمین جشنواره Targa Florio به سال 1911 آغاز نمود و در آنجا با دو ماشین که دارای سرعت بالا و قدرت مانور خوبی بر روی جاده بودند موفق گردید. آنان واقعاً « ماشین ورزشی به شمار می روند. مدل HP15 به سال 1911  به گونه ای ویژه برای رقابت ها طراحی گردید که باید به میزان نیروی خروجی آن به مقدار 45 bhp اشاره نمود . سپس در سال 1914 مدل مذبور تغییراتی می نماید، و این در حالی است که پس از مدل HP24 به مدل HP12 برمی خوریم که دارای ساختار کمتر به پیچیده ای بوده اما دارای ویژگیهای خیره کننده مدل قبلی است

آلفای مسابقات گردید

-پرنس سیام

1924 پرنس سیام در این سال از این ماشین دیدن کرده و نوع اسپرت RL آنرا با مدل بدنه «Castagana» خریداری نمود

«Mille Miglia»

نوع اخیر که در سال 1927 عرضه گردید (مسابقات هزار مایل سرعت) بطور کلی احساس جدیدی را پدید می آورد. مسیر و نوع جاده براسیکا-روم براسیکا بزودی توانست مسابقات سرعت اضافه ای را برای این نوع پدید آورد؛ یعنی سفر کوتاه حدود /1600 کیلومتری آن در میان شهر ها و حومه ایتالیا

شور و شوق

نخستین نشان آلفا در سال 1910 تا 1915: نشان آلفارومئو مشتمل بر دو سمبل Milanese می باشد. افعی ویسکونتی در زمینه آبی کونگ (ایده ای که حاصل از طراح جوان و تکنسین آن است. او پیشنهاد کرد که نقش افعی بر روی بزج filavete به گونه ای نقش بند و که گوئی در انتظار Piazza Castello است) و طیب قرمز رنگ موجود برروی زمینه سفید که در دایره ای فلزی و با الفاظ ALFA قرار گرفته و نوشته MILANO که بصورت دو تکمه نشان دودمان Sava  از یکدیگر جدا شده اند. ثقل از مجله ای در سال

آلفا: خود این واژه نشانگر یک برنامه کامل است، یا آنکه به بیان دیگر توصیف واضحی از برنامه ویژه خود است. این علامت مشخص کننده نخستین حرف الفبا است، نشانه شروع یک نقطه ‌آغاز زندگی جدید که در حال شکل گرفتن است….»

دومین نشان آلفا 1915 تا 1925 : ALFA ROMEO- MILANO بدل به واژه جدیدی بر روی نشان مذکور گردید که واقعه پس از خرید کارخانه از سوی نیکولارومئو صورت گرفت

نخستین ماشین: سال 1920 شاهد تولید نخستین ماشین با نشان آلفارومئو بود: HP 30-20 –Torpedo

«مدل 1750 C6»

سال تولید:‌ 1929 تا 1933، موتور :/6 سیلندر در یک خط، بلوک موتوری از جنس چدن، حجم موتور: 1752 سی سی: بازده نیرو: bhp 46 در /400 دور در دقیقه،‌ حداکثر سرعت: /110 کیلومتر بر ساعت: 165 km/h (1929)، 170(1930)

مدل 500/c6 قدرتمندتر می گردد: این مدل که به سال 1929 در نمایش ROMe Motor به نمایش گذارده شد و در  توزین نیز تولید گردید، دارای انواع گراند تورین، سوپراسپرت و گراند اسپرت می باشد که دارای وزنی مشابه و ساختاری یکسان چون مدل 1500 است اما از موتورهائی قدرتمندتر و گشتاوری پیشرفته تر بهره می برد که همین امر به آن شتاب بالاتری را بخشیده است ( افزایش /10 تا /15 درصدی برای دست یابی به 100 bhp و به هدف شرکت در رقابتهای ویژه خود شرکت نمایند. نوع ورزشی این مدل برای نخستین بار در سال 1929 در مسابقات سرعت «Mukke Mugkuc » شرکت جست و تا سال 1931 در تمامی مسابقات سرعت ویژه ورزشی بی رقیب باقی مانده و در کل میزان 2579 عدد از این ماشین تولید گشتند

«مدل C 1500»

سال تولید: 1927 تا 1929؛ موتور: /6 سیلندر خطی، بلوک موتری از جنس چدن-حجم موتور: 1487 سی سی: بازده خروجی:‌/‌bhp در 4200 دور در دقیقه حداکثر سرعت: 110 کیلومتر بر ساعت (/4 سرنشینه): 105 کیلومتر بر ساعت (/6 سرنشینه)

ماشینی کوچک و سبک نخستین ماشین تولیدی: این مدل که از سوی ویتوریوژانو تولید گردید، شروعی بر تولید ماشینهای آلفارومئو با موتورهای دارای حجم متوسط تا اندک به شمار می رود. این ماشین که مجهز به موتوری شش سیلندری باشد، سیستم زمانبندی بر اساس یک مدل سوپاپ واحد و قالائی را دارد. ماشین با کمترین وزن ممکن خود بدین عضو است که این ماشین دارای نیویی قابل ملاحظه همراه با ثباتی مطمئن و کنترل عالی می باشد. این مدل که به سال 1925 در نمایش موتری میلان به نمایش درآمده و پس به پاریس و اندی پای گذارد. بیشتر از سوی کارشناسان مورد توجه قرار گرفته که علت آنرا می توان ویژگیهای پیشرفته آن و همچنین موفقیت ورزشی و تجاری قابل ملاحظه آن دانست. سالهای بین 1927 و 1929 تولید بیش از 1075 عدد از این ماشین را به خود دیده است. « جولیتا»

تولیدی نمادین با مفهوم «ساخت ایتالیا» نام این ماشین بر گرفته از شعری از لئوناردو لنیس گالی بوده و اقتباسی از شکپیر نیز می باشد. ماشین مذبور بسرعت تمام بازارهای دنیا را در نوردید

ماشین ویژه ماسبقات جیولتیا

استیلی جیولتیا ss بعنوان نتیجه ای از پژوهشهای آئرودینامیک انجام گرفته در بخش موتوری ترین میلان شکل گرفت. ماشین مذبور تا نیمه از طنابهای پشمی پوشیده شده و پس از طریق ماشین دیگری که در مجاورت آن در حال رانندگی و حرکت می باشد عکسبرداری شده و سپس فیلمبرداری می گردد. جریانهای هوای پدید آمد. در اطراف سطوح مختلف بدنه از طریق رفتار طنابهای پشمی آشکار شده و به نحوی نشانگر مکان تغییر ایجاد شده در شکل بدنه تلقی می گردید

آلفارومئو ماشین مورد نظر خانمها

1955 رالی سینما؛ جینالولو برجیدا در مدل T1 1900-1955 رقابت دوشین Abruzzo و Molise . رپتسی در قالب آلفارومئوی 1900 این مدل که بطور معمول «جهانی» نامیده می شده توانست اثبات کند که ماجراجویانه» نیز به شمار می رود. در سال 1958 دو زن در دایره Arctic به این موفقیت دست یافتند

آلفامانیا

ماشینهای ورزشی شور و شوق جدیدی را در میان مردم ایجاد کردند: موفقیت آلفا 1900 حتی توانست مالتو کوپی را نیز (1952) به سوی خود جلب کند، و هنگامی که ستارگان های دود به ایتالیا می آمدند. دیداران «پورتلو» را فراموش نمی کردند. تیرون پاور برای آزمایش رانندگی نوع «Disco Valante» را برگزید و این در حالی بود که ریتاهای ورث نوع 2500 را به سال 1950 انتخاب کرد. انواع جدید بدل به منبع افتخار برای صنعت ایتالیا شدند و این در حالی بود که از سوی رئیس جمهور نیز قدردانی گشتند. در سال 1955 پرون رئیس جمهور وقت آرژانتین نوع 3500 آنرا خریداری نمود و در سال 1956 شاه بلو دووینو از نمایشگاه آلفارومئو دیدن نمود و همچنین حسین پادشاه اردن نیز جوائزی را برای رانندگان مسابقات ویژه آفریقا و آن هم برای مدل «Giuliettes print» در نظر گرفت. شورشوتی حاصل از آلفارومئو منجر به تأسیس «باشگاه دارندگان» آلفارومئو در انگلستان و ایالات متحده گردید، باشگاهی که در آن صاحبان این ماشین افراد حرفه ای و یا معمولی دارای ماشین آلفارومئو بودند

«مدل 2500 C 6»

سال تولید: 1939 تا 1950، موتور: /6 سیلندر خطی،‌ بلوک موتوری واحد؛ حجم موتور: 244؛ بازده خروجی: 87 bhp در 4600 دور در دقیقه (1940) 145 php /5500 دور در دقیقه (1946)؛ حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت( نوع اسپرت): /200 کیلومتر بر ساعت (نوع ویژه مسابقات)

آخرین ماشین پیش از جنگ و نخستین ماشین پس از جنگ

ماشینی با کلاس واقعی و بهسازی؛ همراه با شاخصه های اصلی ورزشی،‌ لااقل تکاملی در سری های /6 سیلندر محسوب می شود که در قالب نوع 1500 تولید گردید از تاریخ تولید آن در سال 1939، مدل آن بر اساس الگوی انواع قبلی و C6، 2300 انجام می گیرد اما با عملکردی خیره کننده تر که خود حاصل از افزایش قدرت موتور به سبب بیشتر شدن حجم موتور و بهبود مصرف سوخت می باشد. در سال 1946 مدل ورزشی و اصلی آن بنام Frecciadore (اولین ماشین پس از جنگ) به بالاتر آمد که دارای بخش عقبی مدور و طولی کوتاه شده بود،‌ که این شکل به مدل مذبور یکی از پیشرفته ترین اشکال آئرودینامیک در آن زمان را بخشید،‌ موفقیت نوع کلاسیک دیگری بنام «uilladeste» که پس از موفقیت نوع پیشین و به همین نام عرضه گردید، به سبب تأثیر قالب U شکل ماشین همانند نوع آلفای 147 امروزی است، و خود نشانگر آن است که چگونه ماشینی با کیفیت و استیل بالا می تواند زیبائی و توازن خود را حتی برای عصر حاضر نیز حفظ کند. قدرتمندترین مدل ویژه مسابقات برای نخستین بار پس از پیروزی در مسابقات سرعت Tobruk-Tripolic در سال 1939 خود را به نمایش گذارد و به موفقیت ورزشی خود همچنان از سال 1946 تا 50 ادامه داد. تعداد /2800 مدل از این ماشین به شکل اسپردت و سوپر اسپرت در توربین تولید می شوند

مدل 158 (آلفاتا)

سال تولید: 1938 تا 1940 – 1947 تا 1950، موتور، /8 سیلندر خطی ، بلوک موتوری با دو قطعه از آلیاژ سبک: حجم موتور: 1479 سی سی ، بازده موتور: 195 bhp در 7200 دور در دقیقه (1938) – حداکثر سرعت: 232 km/h (1939)0 270km/h (48-1947)

زیبا و بدون تکان: مدل تک سرنشینه فوق که از سوی جیوچینو کلومبو به سال 1937 طراحی گردید،‌ در پی درخواست رانزو فراری تولید شد

مدل 158 تحت تأثیر مشتاقان آن «Alfetta» نام گرفت و به نوعی دارنده طرح موتوری آلفارومئو بصورت سنتی و تربیت و قرارگیری قطعات مکانیکی مدلهای گذشته بر روی شاسی است. از ابداعاتت اصلی ارائه شده در مدل مورد نظر می توان به استفاده از دو بخش حفاظت کننده و لغزشی برای فنرهای متقاطع در ماشین نام برد که یکی در جلو و دیگری در عقب قرار دارد، و فنر دیگری نیز در محور پائینی ماشین نصب می گردد و بدین سان مرکز ثقل آن را پدید می آورد. در مقایسه با ماشینهای بزرگتر دارای حجم های موتور بالاتر از /4500 سی سی، نوع 158 با حجم موتوری 1500 سی سی خود به نظر مدلی شبیه به ماشین کوچک به شمار می رود. اما شکلی باریک تر و استیلی ظریف و زیبا دارد. هر چند که شتاب آن بیش از همتاهای خود و «نمونه های» موجود در زمان خود بود. مدل 158 برای نخستین بار در Livorno و به سال 1938 به نمایش گذارده شد و به نوعی برنده‌اولین دومین و /7 امین مکان بازیها به شمار می رود و بین سان خواست مکان نخست را به سال 1939 تا 1940 از آن خود نماید( در کوپا آسرپو،‌ کوپاسیانو، و در گراند پریکس). در سال 1946 و در انتهای جنگ ، مدل 158 موفقیت مجدد خود را در مسابقات سرعت از سر گرفت تا آنکه در سال 1950 عنوان قهرمان فرمول را به خود اختصاص داد

در سال 1950، آلفتا نام خود را به /159 تغییر داد و بدین واسطه تغییرات چندی را پذیرفت : بدین صورت که اکنون دارای محور عقبی بنام DeDron شد. و شاسی آن نیز دارای عناصر لوله ای و موتوری با قدرت بیشتر می باشد. در سال 1951 این مدل برنده‌ جام قهرمانی هان باری بار دوم گردید. عمر طولانی آلفتا به سخن فراوانی با موفقیت و مدلهای پیشرفته از سال 1938 تا 1951 همراه می باشد که بدین سان به مدل مذبور چیزی کمتر از چهل سال بالندگی بدون وقفه را در عرصه‌ ماشین رانی وزرشی می بخشد، و در نتیجه مقامی این موارد را باید مرهون پیشرفته های مداوم در ساختمان موتوری، و بدون تغییر ماندن ساختار اصلی ماشین دانست

از سوی دیگر بازده نیروی آن نیز بطور پیوسته افزایش یافت: از 195 bhp در سال 1938 به 225 bhp در سال 1939، و سپس از 330 bhp در سال 1947 به 455bhp در سال 1951

شور و شوق


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali mo

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی